George Wilhelmlaan 1C
 |  9351GJ Leek
T 0594 51 63 04 E info@fysiotherapeutleek.nl

Manuele Therapie

Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die na zijn opleiding voor fysiotherapie een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd. Daarmee heeft zij extra kennis opgedaan van de bewegingsmogelijkheden van het lichaam en in het bijzonder van de wervelkolom. Het doel van manuele therapie is enerzijds het beter laten functioneren van uw gewrichten en anderzijds het verbeteren van uw houding en beweging. Hiervoor kan de manueel therapeut een aantal specifieke technieken voor uw gewrichten toepassen, bijvoorbeeld mobilisaties of manipulaties. Een mobilisatie is een repeterende techniek (meestal in de beperkte bewegingsrichting) met een vast ritme en een vaste bewegingsuitslag. Een manipulatie is een mobilisatie in de eindstand uitgevoerd met een korte impuls. Hierbij kan een knappend geluid optreden. Meestal wordt dit ervaren als een kortstondig vreemd maar niet pijnlijk gevoel.

De positieve effecten van manuele therapie zult u vaak direct merken: u voelt een verbetering van uw bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen..

Als u een gewricht slecht kunt bewegen, of daar pijn bij hebt, kan manuele therapie uitkomst bieden. Voorbeelden van klachten die een manueel therapeut kan behandelen zijn:
• hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
• nek- en schouderklachten al dan niet met uitstraling naar de armen
• lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
• hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn
• duizeligheid bij het bewegen van de nek
• heupklachten

Manuele therapie wordt in onze praktijk gegeven door een geregistreerd manueel therapeut .
Onze praktijk is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Manuele Therapie
Fysiotherapie Leek behandelt o.a. patienten uit de omgeving van Leek, Tolbert, Zevenhuizen, Roden, Niekerk, Zuidhorn, Marum, Groningen en Boerakker.
Met patienten door heel Groningen ,Drenthe en Friesland.

Privacy Statement